15 augusti 2017

Morphe Plum Palette

Så har semestern kommit och gått... har en dag kvar, i morgon, börjar jobba på onsdag. I hate it! Nåja inget man kan göra åt det.

Idag fick jag och min mellandotter (som är här bara tillfälligt under semestern) för oss att vi skulle åka in till Uppsala och uträtta lite ärenden. En bra anledning att sätta på sig fejset tänkte jag. Har varit utan smink mer eller mindre i fyra veckor. Tror jag har sminkat mig tre eller fyra gånger de senaste fyra veckorna. Så här kommer en av dem.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Pro Longwear Colour Stick Sweet Viola från MAC.
Under brynbenet: m/s Desert från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen, rörliga delen av locket samt yttre vrån: alla skuggor från Morphe 35D Plum Palette.
Inre vrån: Eye Dust Rain från Face.
Eyeliner: Cream Eyeliner Plum Purple från E.l.f. Cosmetics.
Mascara: In Extreme 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfectin Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow från Isadora.
Blush: 936 Pixie Pink från Sleek.



När jag nu ändå var inne i stan, kan det hända att jag gjorde ett litet besök vid MAC-disken på Åhléns. Bara ett litet litet besök... 

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...