09 augusti 2017

Morphe - 35D Dark Smokey Palette

Jaha hörrni, semestern pågår fortfarande för mig. En vecka kvar och jobbångesten börjar komma krypande... Har verkligen ingen lust att jobba. Nåja, inget man kan göra åt det. 

Har ju hur som helst varit totalt osminkat i princip varenda dag de senaste tre veckorna. Hur kul det än är med smink, så är det skönt det med. Tre sminkningar hittills har jag ändå åstadkommit och här är den tredje nedan. 

Vi skulle faktiskt iväg på en husvisning, vi försöker ju få tag i nåt som skulle passa oss. Då fick jag i alla fall ett ryck och satte på mig lite fejs innan vi drog iväg. Inget speciellt alls. Jag har två nya paletter från Morphe (har adrig testat deras produkter tidigare), så jag var ju sugen på att testa så klart. Inget fel på pigmentering och sånt alls, men kanske inte den roligaste av sminkningar. Men absolut sugen på att testa fler sminkningar med dessa paletter.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: grön/turkos skugga från Morphe´s 35D Dark Smokey palett.
Liten dutt i yttre vrån: Brun matt skugga från samma palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.
Bryn: Wet n Wild Eyebrow Pencil nr 3.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil Medium/Deep Matte Bronzer från Too Faced. (varuprov som jag fått på köpet, egentligen för mörk för  mig, funkar bara när jag lyckats få lite färg i nyllet,vilket typ aldrig händer..)
Blush: Pixie Pink 936 från Sleek.




Läppglans: Cremesheen glass Petite Indulgence från MAC.




By the way, så var huset vi tittade på supergulligt och fint, fin gammal uppvuxen trädgård och bra på alla sätt och vis. Men, för litet tyvärr. Behöver minst två rum till och gubben vill ha någon form av verkstad, fanns inte. Så, näe det huset blir det inte.


Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...