05 augusti 2017

Love In The Glades - MAC

Fortfarande semester... så himla skönt, är bara hemma och tar det lugnt, ute och joggar... Inte haft smink på hela tiden. Men så skulle vi iväg och fixa lite ärenden häromdagen och då fick jag för mig att jag skulle sätta på mig face:et. 

För ett tag sedan utryckte jag mitt gillande över MACs Love In The Glades palette från deras Fruity Juicy kollektionen på Instagram. Och whoops så kom paletten åkande i posten... En tjej hade uppmärksammat vad jag skrev och postade sitt ex till mig. (hon jobbar på MAC och jag har jobbat med hennes mamma, men aldrig träffat henne). Så himla gulligt. 

Så ja, jag var ju så klart tvungen att testa den. Jag blev inte besviken.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashox.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Övriga skuggor från Love In The Glades paletten:
Russian Blue
Palm Leaves
Neoprene Green
Bye Bye Bahamas
Grey Stroke
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Smashbox.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 lights från Clarines.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil Bronzer från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Tja well, matchar ju inte min säckiga t-shirt kanske...  nerver mind, det är min matchar-mina-mysbrallor-tshirt = säckiga...

Vi får se om det blir någon mer sminkning innan semestern tar slut... jag har lite nytt i skåpet. Annars får det vänta tills det är jobbardags...

Njut nu av den sista sommarmånaden, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...