06 juni 2017

Creasad sminkning

I morse fick jag för mig att jag skulle testa en av min High Tech Lighters från Make Up Store som bas för den rosa skuggan, ville att den skulle "poppa"ordentligt. Har flera stycken sådana i olika färger, men de ligger mest och skräpar i mitt sminkskåp. Av den anledningen att varje gång jag använder dem så kladdar skuggorna ihop sig. Så även den här gången. Blir lika besviken varje gång. Har till och med varit in till en av deras butiker (för länge sedan) och kollat om de verkligen funkar att använda som bas. Det gör de säger dom, har även läst på diverse bloggar om folk som använder dem som bas. Men när jag gör det... icke. Jag var alldeles kletig och creasad. Det håller inte ens en timme. Irriterande.

Nåväl... så här blev det idag.




Bas för skuggorna: Lock-It Consealer Creme White Out från Kat von D samt High Tech Lighter Pandora från Make Up Store. Sistnämnda värdelös som primer... har testat flera gånger, men varje gång jag använder dem så creasar det. Var helt kladdig och skuggan låg i fula veck bara ett par timmar efter jag sminkat färdigt.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Gossip från Urban Decay´s Full Spectrum Palette.
Yttre vrån: Delirious från samma palett.
Under ögat: penna Wet n Wild Coloricon Amethyst med Delirious ovanpå.
Dutt i inre vrån: m/s Bubble från Make Up Store.
Eyeliner: SuperLiner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.







Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.





Så är min jobbarhelg över. Fredag. lördag. söndag och måndag. Äntligen ledig dag i morgon. Tur är det, för i morse så fick jag ta i med allt jag hade för att tvinga mig ur sängen. Låg där och övervägde om jag skulle försova mig med flit... eller om jag kanske inte var liiiite sjuk någonstans. Men näe, jag fick släpa mig upp till slut. Såååå trött och sliten. Det syns på min blick på bilden ovan. Så i morgon blir det SOVMORGON!

Natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...