04 juni 2017

Regnbåge med Full Spectrum paletten

Det ska ju föreställa sommar ute... om inte värmen vill komma ordentligt så tänkte jag försöka somra till det med sminket. Man får ju göra så gott det går menar jag. Så i ett försök att framana lite sommarvibbar slog jag till på en regnbågsliknande sminkning i morse.

Det som ser ut som grus i inre ögonvrån är glitter. Ser bättre ut i verkligheten. 




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Övriga skuggor från Urban Decays Full Spectrum Palette:
Gossip
Seize
Calavera
Hatter
Blindsided
Dutt i inre vrån: grön skugga från E.l.f Cosmetics Eye Transformer palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack samt Fluidline Sassy Moss båda från MAC.
Glitter i inre vrån samt i underkant av vingen: Heavy Metal Glitter Liner Amp från Urban Decay.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift:  Color Riche 132 Magnolia Irrérevent från Loreal
.


Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Blush: Deep Throat från Nars.



Har jobbat idag men slutade ganska tidigt. Det betyder halvfem. Tänkte passa på att utnyttja en ledig kväll till att bättra på flåset så jag gav mig ut på en joggingrunda när jag kom hem. Lyckades klämma iväg 9 km målet är att orka springa två mil innan sommaren är slut. Men just nu... möööör i benen där jag sitter i soffan med filt, tofflor och fleece. Blir så frussen när jag ansträngt mig. Men nöjd med läget ;-)

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...