18 april 2017

Tuch - Make Up Store

Snabb mörkblå sotning i morse, var uppe före fem så jag orkade inte tänka ut en massa färger. Fort och lätt. Letade i allafall en gammal goding från Make Up Store: Tuch. Många som skrev om den när den kom, så otroligt snygg blå färg. Blir skitsnygga sotningar. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från NYX.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen:  m/s Pablo från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: m/s Tuch från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: blå skugga från E.l.f Cosmetics Eye Transformer Palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Ultra Strobe Balm Euphoria från Make Up Revolution.
Blush: Blush Trio Shade Cool Dusk från The Body Shop.




Läppstift Freidas Nude från Loreal. En nyans jag alltid tar till när jag har bråttom, passar till det mesta. Eller när jag inte känner för att vara knallig. Tyvärr har färgen utgått.

Annars så har jag varit ute på äventyr idag, eller tja inte så äventyrligt kanske. Mest irriterande. För en gångs skull slutade jag jobbet tidigt idag, faktiskt klockan tre. Har aldrig hänt förut på en vardag. Nåja, jag tänkte passa på att åka till farbror polisen för att skaffa mig ett pass, vi ska ju nämligen åka till London med jobbet om ca tre veckor. Vi har vunnit lite pengar i en tävling som pågått, så vi tänkte passa på att utnyttja pengarna till det. Hur som helst, så tänkte jag att jag skulle passa på när jag nu slutade tidigt, så att jag slipper utnyttja en ledig dag för att åka in till Uppsala för att fixa detta. 

Åker till polishuset, lååång kö. Tar en kölapp och bereder mig på att vänta. Till slut stänger de dessutom av kölappsgrejen så att fler inte kan ta en kölapp för att de stänger klockan fyra och inte kan ta emot flera. jag kom i sista sekunden med andra ord. Så när jag stått där i fyrtio minuter, det är en person före mig och jag tänker att det är bäst jag tar fram körkortet för att kunna legitimera mig. 

Ni vet känslan. när man inser att man gjort bort sig. och att det kommer vara för sent att åtgärda det där och då... min plånbok ligger kvar i en påse i bilen där jag lagt den när jag var och handlade på lunchen. Alltså inte i min handväska där jag tror att jag har den, som jag annars alltid har. F.....n!

Det var bara att vända för nu hade de stängt, och jag hann ju inte springa till bilen för att hämta körkortet. Fasiken också, nu blir jag tvungen att försöka igen. Ogjort ärende... :-(  Skit!


Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...