17 april 2017

Annandag Påsk - Manlypaletten

Så Annandag Påsk, jag har jobbat... tillbaka till vardagen igen. Har kört en sista gul/påskig sminkning. Tyvärr så har jag haft en sån där "gråtdag" igen... händer allt oftare. Börjar undra om det kan bero på linserna som jag använder varje morgon när jag ska sminka mig. Så ni ser ju "hålet" i yttre vrån där sminket börjar rinna bort. Sååå irriterande!

Har övergivit Take Me To Brazil paletten som jag använt i ett par dagar nu och grävde fram min gamla Manly palett. Den första palett jag någonsin skaffade, var helt lycklig över den. Har andra nu, åtskilliga. som är mycket bättre men det är kul att rota fram gamla grejor ibland.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt Lock-It concealer cream White Out från Kat von D.
Under brynet: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: c/s Ra från Make Up Store med gult glitter från Black Onyx. Inte det bästa glittret, det från BH Cosmetics i mina tidigare påsksminkningar är bättre. Men det här är nåt budgetmärke jag hittat på nätet nån gång för länge sedan, fick för mig att testa den igen, men jag tror faktiskt jag kastar det.
Yttre vrån: grön skugga från Manly paletten.
Dutt i inre vrån: Devotee från Nars True Story palett.
Eyeliner: Cream Eyeliner Punk Purple från E.l.f Cosmetics.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Matte lipstick Leap of Delight från MACs Nutcracker collection.



Primer: CC Color Correcting and Blurring Primer från Lumene.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: blandning av Myth, Unwritten och Outlaw från Nars True Story palett.
Highlight: Devotee från samma palett som ovan.




Jaha, det var den påsken det... får se om jag lyckas lägga upp mina påskiga naglar här också, men annars så finns de på mitt Instagramkonto... makebymarina.

Lite mer "normal" sminkning i morgonbitti kanske... vi får se. Inte gult i alla fall. Ska vara uppe före tuppen i morgonbitti så vi får se vad jag orkar hitta på.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...