01 mars 2017

Turkost med glitter

Snabb sminkning i morse, svart och turkost. Enkelt att göra. Jag var så grymt jääädrans trött så jag var på vippen att skita i alltihopa och stanna hemma... klockan ringde 04.55 men orkade inte släpa mig upp förrän efter halvsex, väldigt mycket för sent för att slippa stressa alltså. Nåja, jag hann få till detta, samtidigt som min filtallrik står på tvättmaskinen och jag äter och sminkar mig samtidigt.

Slog till på lite glitter under ögat idag, trots att jag var sen... glitter piffar alltid upp!




Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow Base.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Worn Ballerina från Kicks.
Över rörlia delen av locket: Carbon från MAC.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Under ögat: Jumbo Liner 12HR Wear 11 Turquoise från Sephora med Mineral Eyedust Peacock från Makeupcosmetics ovanpå, samt ovanpå det Heavy Metal Glitter Liner Amp från Urban Decay.
Mascara: på övre fransraden Miss Manga Mega Volume Turquoise från Loreal samt False Lashes Mascara från MAC på undre fransraden.
Dutt i inre vrån: grön skugga E.l.f Cosmetics Eye Transformers palette.





Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: E.l.f Cosmetics Moisurizing Foundation Stick.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Highlight samt blush: från Nars True Story Palett, Devotee samt Outlaw.




Så nu ska jag se till att komma i säng någorlunda i tid... får ju faktiskt sova ända till halvsju i morgonbitti. Woooow ;-)

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...