28 februari 2017

Snabbsminkning

Jaha, trots att jag gick och lade mig i princip inom en timme från det att jag kom hem från jobbet igår så var jag sååå trött i morse. Har mått bättre idag, men trött som sagt. Låg i sängen så länge det gick, klev upp och gjorde en snabb sminkning, en färg... i princip.




Primer: Pro-Prime Smudge Proof Eyeshadow Base från Nars.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Metal Crush Eyeshadow Paranoid från Kat von D.
Eyeliner: Ink Liner Baudelaire från Kat von D.
Dutt i inre vrån: blå skugga från Microshadow trio flash sparkling från Make Up Store
Mascara: Blue från Make Up Store.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: E.l.f Cosmetics Moisturizing Foundation Stick.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Highlight och blush: Devotee och Unwritten från Nars True Story Cheek & Lip Palette. Även använt samma highlight under brynet.



Läppglans: What A Girl Wants från HM.


Har ni fått någon semla idag, fettisdag och allt?  Jag köpte med mig en semletårta, alltså en stooor semla som vi festat loss på här hemma. Gott är det!

Nya sminkdåd i morgon, kanske blir det en snabbsminkning då med, ska upp 05.00 ...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...