19 februari 2017

Velvet - Kat von D

Mitt fredagssmink kommer här. Ganska enkel sminkning. Jag var uppe vid fem på morgonen och var dödstrött, orkade inte pilla med detaljer och många färger, så det fick bli en över hela ögonlocket. Som så ofta annars när jag är för trött.

Hur som helst, så var det ju fredag... så skönt. Slutade jobbet hyggligt tidigt och kunde åka hem till familjen.  




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Bone från Kat von Ds Metal Matte palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Suede från samma palett.
Över hela rörliga delen av locket: Velvet från samma palett.
Dutt i inre vrån: Single Eyeshadow nr 57 från Nouba.
Glitter under ögat: Ballerina Dream från Coastal Scents.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppglanset är samma som ni såg för några dagar sedan, What A Girl Wants från HM.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Revolution.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teine Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Urban Decay Naked Illuminated.
Blush: Mineralize Blush Sakura från MAC.




Har haft en skön slapphelg. I går firade vi min mellantjej som ju fyllt 18. Min bror och hela hans familj var här, min mamma (dvs mormor) och hennes gubbe och så klart min gubbe och mina andra två tjejer. Myyycket fika blev det. Så idag tog gubben och jag en riktigt ordentlig stavgång, över en mil gick vi. Mycket tårta att motionera ner.


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...