20 februari 2017

Godissminkning

Har en ny palett från Coastal Scents, eller, faktiskt två. Creative Me 1 och Fall Festival heter de. Creative Me paletten är en otroligt knallig och färglad palett med lysande nästan neoniga färger. Tilltalar alltså en sån som mig till 100% . Jag var så klart tvungen att testa den på fläcken, hämtade ut paketet i fredags, så den är ju rykande färsk i mitt skåp. 

En kollega till mig tyckte det såg ut som godis...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Chamois Nude från Coastal Scents Fall Festival palette.
Resten av skuggorna från: Coastal Scents Creative Me 1 palette.
Neon Bright Pink
Shamrock Green
Deep Grape
Indigo
Light Yellow
Eyeliner: Liquid Eyeliner Midnight från E.l.f  Cosmetics.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: nr 08 från Coastal Scents.



Primer: Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension skin finish Soft Frost från MAC.
Blush: Vivid Baked Blush Bang Bang You´re Dead från Make Up Revolution.




Annars så blev inte dagen som man trott. Jag har under en längre tid haft ont i ena axeln och under helgen som var har det blivit så pass mycket värre att jag har svårt att röra mig normalt. Kan i princip inte röra armen alls, utan att uppleva en starkt ilande smärta i axeln. Kan knappt få på mig kläderna eller jackan och svårt att lyfta armen över huvudtaget. Faktiskt svårt att jobba. Så i förmiddags ringde jag vårdcentralen och fick en tid strax innan två idag. Drog iväg från jobbet och det var ju ingen idé att åka tillbaka igen sen.

Doktorn ville ge mig antiinflammatoriskt, men eftersom jag äter blodtrycksmedicin så gick inte de två att kombinera, man riskerar njursvikt. Nån annan sorts medicin som hon funderade på fick jag inte heller, eftersom man inte får köra bil om man äter dem, och jag kör ju bil till jobbet varje dag. Fick till slut någon sorts kominerat muskelavslappnande/alvedon piller och order om att gå till en sjukgymnast. Har bara hunnit ta första pillret nyss och kände att jag blev rätt så groggy av dessa med, så vi får väl se hur det går att ta sig till jobbet i morgon och om de verkligen hjälper mot det onda.

Så, en lugn och skön eftermiddag fick jag här hemma. Inte ofta jag har möjlighet till det.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...