11 februari 2017

Fredag med Make Up Geek och MAC

Så är det fredag igen, jag har jobbarhelg. Känner mig inte helt kry, känns som om jag har en förkylning på G. Men, så känner jag ofta och sen bryter den aldrig ut.  Vi får se hur det går. Jag slog i alla fall till på en glittrig sminkning. Som vanligt när det är helg.  Lite nytt glitter från MAC.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Petal Pusher och Cerfew från Make Up Geek.
Yttre vrån: Corrupt och Caitlin Rose från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: Phantom från Make Up Geek.
Över rörliga delen av locket: glitter från MAC fäst med Glitter glue från Too Faced. Glittret har jag fått som ett prov när jag var på MACs prostore för ett par veckor sedan, ville köpa det, men de hade slut på lager. Har därför inget namn på detta glitter, men det är ett sånt där 3D glitter lika dant som det guldiga ni såg för några inlägg sedan.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.





Läppenna och läppstift: Firebird från Urban Decays Gwen Stefani collection.



Primer: CC Color Correctin & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




Ha en skön helg alla!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...