02 januari 2017

Repris på nyårssminket

Har haft en ledig dag idag, semesterdag faktiskt. Kände för att ha en extra dag, har ju inte varit ledig mer än enligt schemat. Jobbat på  nyårsafton och allt. 

Jag hann aldrig fota sminket från nyårsafton, så jag ställde mig och gjorde om den nu i eftermiddags. Inte ofta jag står på en ledig dag och bara sminkar mig för nöjes skull. Men jag tyckte det var synd att jag aldrig fotade i lördags, så tja... här kommer den, min nyårssminkning. 





Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Eyeshadow Primer. från Smashbox.
Under brynet: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: Glittering Eye Duo 08. Holographic från Sephora. Glitter ovanpå det, Micro från Make Up Store.
I skarven mellan glittret i inre vrån och den mörka blå i yttre vrån: Paranoid från Kat von D.
Yttre vrån: Blå skugga Bump In The Night från Make Up Revolutions Give Them Nightmares palett.
Dutt i inre vrån: Pearl från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvey mascara från The Body Shop.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Ultra Strobe Balm Euphoria från Make Up Revolution.
Blush: Vintage Grape från MAC.




Läppstift: Amore Mattallics Lip Cream 08 Raving Matte från Milani.




Tja lite mer glitter och bling hade jag ju på nyårsafton, strassiga örhängen osv.... men inte idag.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...