03 januari 2017

MAC Nutcracker

Jag har ju faktiskt shoppat lite granna från MACs julkit, the Nutcracker collection. Här kommer en del av det jag shoppat. Har inte använt detta ännu eftersom jag envisats med att göra juliga sminkningar i stort sett hela december. Så jag har längtat efter att få testa dessa. Har ytterligare en ask med tre pigment och ett glitter från samma kollektion som ligger otestade, men det kommer, det kommer.

Detta är hur som helst en färgskala som jag gillar skarpt, lite mauve, lite plommonlila... helt i min smak. Kvalitén är ju som alltid hög på MACs grejor, även om även där finns det bottennapp ibland. Men oftast inte. Och inte den här gången i alla fall.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Paint Pot Stormy Pink från MACs Nutcracker collection.
Under brynet: Vanilla från MAC
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Mitt på locket: Extra Dimension Eyeshadow Smokey Mauve från MACs Nutcracker collection.
Yttre vrån: Magic Dust Eyeshadow Dark Lullaby från MACs Nutcracker collection.
Dutt i inre vrån: Spicegold 118 från Nouba.
Eyeliner: Fluidline Macroviolet från MAC.
Mascara: Big and Curvy mascara från The Body Shop.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Poweder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Ultra Strobe Balm Euphoria från Make Up Revolution.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.




Läppenna: Nightmoth från MAC
Läppstift: Matte Lipstick Leap of Delight från MACs Nutcracker collection.





Har en hel del annat nytt i min samling förutom det ni ser ovan. Har som sagt inte hunnit testat allt ännu. Jag tar det lite pö om pö, lite bilder kommer väl med. Inge okända grejor, ni har säkert hört om det mesta men ändå...

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...