01 januari 2017

Lila med Urban Decay

Jag får önska alla ett Gott Nytt År! Nytt år nya tag, måååånga sminkningar som kommer. Det här är min sista sminkning på bild för 2016. Den är gjord i fredags, näst sista dagen på året. Tyvärr fick jag inte till några bilder på mitt nyårssmink. Jag jobbade och var sen till jobbet. När jag kom hem väntade gäster och jag hann inte fota då heller. Om jag orkar  kanske jag gör om den i morgon, då jag faktiskt är ledig.




Bas för skuggorna: Smashbox 24 Hour Photo Finish Eyeshadow Primer.
Under brynet: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Jilted från Urban Decays Electric palett
Yttre vrån: Urban från samma palett.
Mitt på locket: Glittering Eye Duo 03 Lavender från Sephora.
Dutt i inre vrån: 
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvy mascara från The Body Shop.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Lock-it Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Illuminatoer från Kicks.
Blush: Sin från Nars




Läppstift: Velvet Matte Liptint 9 Chocolate Mint från Viva la Diva.

Köpte detta liptint alldeles nyligen, otroligt bra. Jag kämpar ju på med att hitta en bra nudefärg som passar mig och som jag kan trivas i. Har svårt för att hitta nån. Den här gillade jag faktiskt. om den nu klassas som nude. Jag vet inte. För mig är det en nude-ig färg i alla fall. Den är mörkare i verkligheten än på bild,





Har som sagt ledigt i morgon, har tagit en semesterdag. Mest för att lyxa mig, när jag nu var tvungen att jobba på nyårsafton och för att bryta en lång jobbarsvit. Skulle ha jobbat fem dagar varit ledig en (idag) och sen jobbat fem dagar igen. Det hade jag absolut ingen lust med...

Så vi ses i morgon, kanske med en återskapad nyårssminkning.

Ha de!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...