04 januari 2017

Mera MAC Nutcracker

Så jag forsatte idag med att testa lite grejor jag skaffat från MACs Nutcracker kollektion. Köpte en sån där ask med glitter/pigment. Tyvärr var jag inte så noga och kollade vad färgerna som var i asken hette, hade jag gjort det hade jag upptäckt att det är samma färger (alla utom en) som i en av deras julaskar för ett par år sedan. Med andra ord, nu har jag tre dubbletter och i princip betalade jag för att bara ha en ny om ni fattar... typiskt mig.

Den som jag alltså inte hade innan är det orange/rost färgade glitter/pigmentaktiga som jag har på mitten av locket. Blev inte så bra bilder, svårt att fånga glitter på bild ju, men färgen är sååå läcker.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Kat von D Lock-it Concealer creme  White Out.
Under brynet: What A Push Over från Make Up Revolutions Welcome To The Pleasuredome palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Love Your Body från samma palett.
Yttre och inre vrån: pigment Heritage Rouge från MACs Nutcracker kollektion.
Mitt på locket: Glitter Reflects Rust från MACs Nutcracker kollektion.
Eyeliner: Gel Intenza Violet Black från Loreal.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Zwicky från Linda Hallbergs Infinity Palette.
Highlight: Milky Way från samma palett.
Blush: Sin från Nars.




Läppenna: namnlös från Black Onyx (budgetmärke).
Läppstift: Havana från Make Up Store.





Annars så har jag varit så himla risig idag... släpade mig till jobbet och försökte intala mig att jag bara var trött. Men jag har nog haft feber idag. Svidig i näsan och det retas i halsen, hackhosta. Bläää ... Blir nog sängläge i morgon är min gissning.


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...