05 december 2016

Mera julsmink

Lite mera jul.. mitt smink från igår, jobbarsöndag. Har använt ett Glitter Glue från Too Faced för att fästa glittret. Köpte det för ett bra tag sen, men tycker det är lite svårt att använda. Visst, det fäster glittret superbra, men ger skarpa kanter som är omöjliga att blenda. Jag drar mig för att använda det. 

Nåja, igår gjorde jag det och ni ser direkt skarpa kanten  som jag inte lyckades blenda ut.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globen: Cashmere Coat från Sephora.
Inre halvan av locket: grönt glitter från HOT Makeup.
Yttre vrån: Enchanted Forest från Make Up Geek, samt en dutt Carbon från MAC.
Under ögat: m/s East från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: Pearl från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Clinique Even Better 24 linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlighter: Arctic Sun Warm natural Glow från Lumene.
Blush: 72 Precious Plum från Maybelline.



Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Devil från Make Up Store.




Okej så det var det, dagens smink orkar jag inte lägga upp just nu. I morgon är jag ledig, så då kommer väl kanske dagens sminkning då i stället.

Natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...