06 december 2016

Julsminkning nr 4

Har haft en ledig dag idag. Solen sken och vädret har varit helt underbart. Jag klädde på mig och gick ut och gick en rejäl långpromenad, så himla skönt! Sen har jag ägnat mig åt lite städning här hemma. Skönt att få det gjort. Sminkfri dag med andra ord. 

Så detta är från igår, jag fortsätter med lite juliga sminkningar...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt Jumbo Shadow Liner 336 Action från Cherry Culture.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: e/d Mistletoe från Make Up Store.
Under ögat: penna Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Khaki från IsaDora med e/d Gold från Make Up Store. Uppepå det, glitter Gold från MAC.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow
Blush: Metal Cherry från Make Up Store.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: 380 Deep Plum från Maybelline.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...