27 december 2016

Julsminkning nr 17 - Julafton

Så kom vi äntligen fram till julafton. Som för mig var lugn och stillsam tillsammans med mina barn och gubben, brorsan och hans familj samt min mamma och hennes man. Lugnt och stilla. Fika tillsammans med Kalle, julmat och sen julklappsutdelning. Jag måste ha varit ovanligt snäll, för plötsligt fick jag fler julklappar än vad jag fått på många år. 

Jag fick till och med en julklapp som fick mig att börja gråta. Herrejösses, ett par Dr Martens kängor med långt skaft som har broderade röda rosor på sig, ni har säkert sett dom. Jag har drömt om ett par såna i många år, men de har varit för dyra för mig att köpa. Mina barn hade gått ihop och köpt ett par till mig. Jag fick en sån chock när jag öppnade kartongen, så totalt oväntat, att jag började gråta. De är sååå coola och jag är lyckligast i världen just nu. 

Inget smink på min önskelista faktiskt. Joo, så klart finns det men jag tror ingen vågar köpa till mig. Alla vet hur jag håller på och de tror nog att det är svårt att skaffa till mig. Men när det mesta jag vill ha i sminkväg köper jag nog själv. Men ett presentkort hos Sephora skulle ju inte sitta helt fel... HALLÅ... jag fyller år snart ;-)

Oh well... mitt sista försök att åstadkomma någon sorts julig sminkning kommer här, julaftonssmink. Känns ungefär lika fantasilöst som de övriga hundrafemtioelva försöken till julsminkningar jag gjort i december. Men ni får stå ut denna sista gång.. efter detta kommer annat. 

Nyårssmink kanske...???




Bas för skuggorna: Lock-it concealer creme White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: Mystic Hour från Too Faced Nikkie Tutorials palett.
Under ögat: Irresistible från samma palett.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Champagne Truffle från samma palett.
Eyeliner: Fluidline Looking Good med glitter Rouge från Make Up Store ovanpå.
Mascara: False Lashes från MAC.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Lock-it foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Champagne Truffels från Nikkie Tutorials paletten.
Blush: Metal Cherry från Make Up Store.




Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läpphybrid: liphybrid Mortisha från House of Beauty.




Jag hoppas ni alla hade en härlig jul, min har som sagt varit lugn, lat och skön. Go fortsättning önskar jag er. Nu inväntar vi väl nyårsafton och myyyycket GLITTER!!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...