27 december 2016

Kat von D - MetalMatte eyeshadow palette

Jaha, så var det slut på julfirandet för den här gången. Jag skulle upp och jobba som vanligt i morse. Kände mig inte helt kurrant i magen när jag stod där och försökte sätta på mig fejset. Lite spring fram och tillbaka på toa. Tänkte nog att det bara var lite för mycket av allt det goda under julhelgen som gjorde att magen var i uppror, men annars så brukar jag ju ha så kallad plåtkista så lite konfundersam var jag. Nåja, jag fixar mig färdigt och åker till jobbet. Men jag hinner bara komma till jobbet och stämpla in mig, jobbade kanske i tio minuter sen insåg jag att det bara var till att stämpla ut och åka hem igen. Så nu sitter jag här hemma igen... med väääldigt nära till toaletten...

Men innan jag for så hann jag ju faktiskt sminka mig. Kan hända gjorde jag ju ett lite besök hos Sephora innan jul, kan hända så hade de 20% på alla "askar". Så när jag nu ändå var där (för att handla en julklapp faktiskt) så slank det väl ner en liten "ask" till mig med... Med askar så menar ag såna där kartonger med typ en parfym samt en creme och nåt mer vad det nu brukar vara i dem. Men de hade även inkluderat typ allt så låg i kartong, dvs även paletter.  Oooh jag blev alldeles lycklig när jag insåg att Kat von D:s metalmatte palett låg där. Jag snappade åt mig en på direkten. Såååå jäkla snygga färger och ooootroligt pigmenterade, herregud jag måste få säga SKITBRA! 

Jag har haft fullt sjå att avstå från att använda den, bara därför att jag har hållit på med mina julsminkningar. Den är ju inte så julig i sina färger, den här paletten... mera ... tja, rockig! Alltså jag visste inte riktigt vilka färger jag skulle börja med i morse. Den i yttre vrån. Velvet. var given. Så jäkla snygg. Men sen kunde jag ju valt en ljusare kanske, det blev lite murrigt. Men what the heck... skuggorna är helt underbara. Mera kommer från denna palett, bara jag sprungit ifrån mig på toaletten he he... men så länge är det ryggläge i soffan.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Suede. Den här skuggan var alldeles för mörk att använda som highlight under brynet. Learning by doing... får funka som en transitionskugga i fortsättningen.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Oak.
Inre halvan av ögonlocket: Ribbon.
Yttre vrån samt under ögat: Velvet.
Dutt i inre vrån: Linen.
Som sagt, samtliga skuggor från Kat von D:s Metalmatte palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC med glittereyeliner Synergy från BH Cosmetics ovanpå.
Mascara: Big and Curvy mascara från The Body Shop.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Eartpowder nr 51 från Nouba.
Highlight: Artificial Light Diffuse från Smashbox.
Blush: Sin från Nars.




Läppenna: Cyber World från MAC.
Läppstift: 306 Mauve Me Matte från Viva la Diva.

Ett för mig nytt läppstift från Viva la Diva, älskar färgen. Vet inte om detta kommer från någon sorts julkollektion, men i allafall från en hyggligt ny kollektion.




Ja ha hörrni, ska se om jag lyckas få i mig nåt att äta... och hur länge jag får behålla det... :-(

Ha det gott alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...