25 december 2016

Julsminkning nr 16

Näst sista julsminkningen innan julafton. Den här här från 21 december, sen var jag ledig den 22:a då jag  var hemma och julfixade, osminkad.  Städa, pynta, baka... fixelidona. Så återstår min julaftonssminkning... sen ger jag upp på julfärger/smink.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: m/s East från Make Up Store med glitte Rouge från Make Up Store ovanpå.
Yttre vrån:  Micromiss från Brite Bird.
Under ögat: penna 44 Golden Khaki från IsaDora med e/d 24 Carat från Make Up Store ovanpå samt glitter Gold från MAC.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Dip Brow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Lock-it foundation light 46 cool från Kat von D.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlighter: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Blush: från BH Cosmetics  Be Glamorous palett.




Läppenna: Cerise från Peggy Sage
Läppstift: Matte Lip Color Riche Red från E.l.f Cosmetics.






De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...