14 november 2016

Sketch - MAC

I morse fick jag för mig att använda ett av mina rouger som ögonskugga. En av mina favoriter när det kommer till rouge, älskar färgen. Men även supersnygg som ögonskugga. Sketch från MAC. Faktum är att de har en ögonskugga som heter likadant och är väldigt lika i färgen men rouget är nog ett par snäpp mörkare. Hur som helst, båda är en favoritfärg för mig.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globen: Cinnabar Rose från Coastal Scents Think Pink Palette.
Inre halvan av ögonlocket: Coral Rose från samma palett.
Dutt i inre vrån: Light Pink från samma palett.
Yttre vrån: har använt rouge Powder Blush Sketch från MAC som skugga.
Eyeliner: Sketch Marker Black från Too Faced.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Nude Magique Cushion Foundation från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Blush: Vivid Baked Blush Bang Bang You´re Dead från Make Up Revolution.

Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.




Sista bilden är tagen efter jag kommit hem från jobbet. Trött och sliten efter en otroligt hektisk dag. Syns över hela mig. Läppstiftet slitet och nött, därför tog jag ingen bild på munnen, men ni har ju sett det förut här. Jag höll på att stressa ihjäl mig i morse, var sen i största allmänhet och hann aldrig fota sista bilden innan jag drog hemifrån. 

Kanske lyckas jag släpa mig upp lite tidigare i morgon...??

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...