15 november 2016

Rosa grå sminking

Jag lyckades släpa mig liiiite tidigare i morse, strax efter fem. Så jag sminkade mig i någorlunda lugnt tempo. Hur det nu var så blev jag sen ändå på slutet och fick som vanligt trycka i mig frukosten i raketfart. Hade tänkt ta mig till gymmet efter jobbet men kom på senare att påsen med träningskläderna stod kvar hemma i hallen, hade i princip klivit över den när jag sprang ut till bilen. 

Tja, så lite rosa och blågrått smink blev det hur som helst.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face, Eyeshadow Stick 3. Spotlight från Viva la Diva samt NYX Jumbo Eyepencil Black Bean.
Under brynbenet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från La Palett Nude Rose från Loreal.
Inre halvan av locket: rosa skugga från BH Cosmetics Wild at Heart palett.
Yttre vrån: Gråblå skugga från samma palett, samt liten dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: NYX Ultra Pearl Mania Lilac Pearl.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express, Maybelline.
Bryn:  Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mattifyig Primer från Kicks.
Bas: Clinique Even Better 24 Linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Blush: NYX Mosaic Powder Plummy.



Läppstift: Color Lock Passionate från BH Cosmetics.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...