13 november 2016

Blått med BH Cosmetics och Kicks

Mitt fredagssmink kommer här. Lite blått blev det. Och så glitter såklart, det var ju fredag. Vet inte, men jag har längtat hela veckan efter den här fredagen. Inte av någon särskild anledning, bara fredagssugen, längtar efter gubben och mellantjejen som ju inte bor hos mig. Hur som helst så hade vi en trevlig fredag på jobbet, god stämning... ni vet, sån där skön fredagsstämning. Bra musik på i butiken och många trevliga kunder, så det var så skönt sen att få åka hem, jag slutade tidigt och köra en hämtpizza och lite vin till hela familjen. Sååå skönt!



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Paintpot Imaginary från MAC.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av locket: blå skugga från BH Cosmetics Wild & Free palett.
Yttre vrån: Single Eye Shadow Sailor från Kicks.
Dutt i inre vrån: Sparkler Pigment Light Year från Make Up Geek.
Glitter mitt på locket: Volume Million Lashes Top Coat från Loreal.
Kajal: Gel Eyeliner Black från Maybelline.
Eyeliner: Ink Liner Baudelaire från Kat von D.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.






Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Be Legendary Lipstick Jam On It Matte från Smashbox.
Highlight: 164 Marshmallow från IsaDora.



Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.


Mindre skönt i skrivandes stund, helgen är över, gubben har åkt hem till sig, mellandottern hem till pappan och jag laddar för att orka kliva upp vid femtiden i morgonbitti. Inte kul :-(

Men man brukar överleva det med.... 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...