03 oktober 2016

Sotning med Nikkietutorials - Too Faced

Okej, så det här tredje sminkningen på rad med Too Faced Nikkietutorials paletten. Och som jag sa igår, jag tar totalt tillbaka min sågning av paletten från första sminkningen. Har haft en ledig dag idag och var tvungen att ta mig in till stan på ett läkarbesök. Gjorde en enkel sotning, inget nytt. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt NYX Jumbo Eye Pencil Black Bean.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Painkiller och ytterst Makeup&Chill från ovan nämnda palett.
Över rörliga delen av locket: Wanted från samma palett.
Dutt i inre vrån: Frosted Yum från samma palett.
Eyeliner: Sketch Marker Liquid Art Eyeliner från Too Faced.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: FitMe 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppglans: Led lipgloss Stucco från Make Up Store.




Och ÄNTLIGEN har jag fått möjlighet att klippa mig. Inte en sekund för tidigt. Jag tror aldrig det har gått så lång tid mellan två klippningar som den här gången. Tre månader... jag brukar klippa mig med ca 6-7 veckors mellanrum. Så detta var ju helt vidrigt. Det värsta jag vet är att vara långhårig, trivs inte alls med längre hår. Nog tjatat om detta. livet kan återgå till normalt ;-)

Inga kommentarer: