03 augusti 2016

Lila kinda day...

Hade en ny skugga från Make Up For Ever jag ville testa, den ljusa lila på bilderna nedan. Dessutom hittade jag glitter från H&M på rea, typ 20 kr eller nåt sånt, som jag ville testa. Glittret är lite lila, med turkost skimmer. Därav lite turkos matching under ögat. You know me... ;-). Däremot var väl glittret från H&M inte det bästa jag testat... men men, för tjugo spänn spelar det ju ingen roll.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Highlight: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: gråaktig skugga från Loreals La Palette Nude.
Inre vrån: Artist Shadow S-920 från Make Up For Ever med glitter dust Pizzazz från H&M ovanpå.
Yttre vrån: Dark Crystal från H&M.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Under ögat: penna Jumbo Liner 12HR wear 11 turquoise från Sephora med Shock från Taylor Made Minerals.
Dutt i inre vrån: grön skugga från Eye Trasformer Palette från E.l.f.
Kajal: Gel Liner black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Blush: NYX Mosaic Powder Plummy.




Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: Color Lock Passionate från BH Cosmetics.





Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...