06 juni 2016

Shadowy Lady - MAC

Halloj alla! Jag har haft några hektiska dygn, med äldsta dottern som tagit studenten. Det har varit ett ståhejande med planering och matlagning, fixande och donande. En hel hög med folk här i fredags. Jobba har jag så klart fått göra mitt i alltihopa också. Det blev lyckat alltihopa till slut i alla fall. 

Hur som helst så har jag inte brytt mig i att fota sminket, det har fått vara. Idag har jag jobbat, finns inget som heter röda dagar i mitt liv. Schemat rullar på oavsett dag i almanackan. Så när jag nu är tillbaka i vanliga rutiner så blev det lite sminkbilder som vanligt i morse.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: skugga från billig palett (technic beauty) inget namn.
Yttre vrån: Shadowy Lady från MAC.
Dutt i inre vrån: vit skimrig skugga från billigpaletten samma som ovan.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nude Magique Cushion Foundation från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earthpowder nr 51 från Nouba.
Highlight: Gleamtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC.



Läppstift: Redwood Creme från Make Up Store.



I efterhand kom jag på att jag borde gjort en mer blågul sminkning, dagen till ära. Men det slog mig nu i kväll, då var det ju lite för sent... Får väl bli nästa år då...


Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...