30 mars 2016

Plush & Pur-Pull från OPI

I går hade jag en ledig dag... har ju fått jobba hela påskhelgen. Jag passade på att ge mig ut och ta joggingrunda nummer två för säsongen. Väldigt sugen på att komma igång och få upp flåset ordentligt. Fixade och donade hemma med allt möjligt. Bla annat passade jag på att fota naglarna när solen visade sig. Ett av mina nyare lack, från OPI. Plush & Pur-Pull. Älskar den här typen av purpurlila. Torkar matt som ett neonlack, men jag tycker nog inte det är så neonigt egentligen. Intensiv i färgen javisst, men inte neonig.





Tre lager krävdes för att det inte skulle bli flammigt och fläckigt. Tycker nog att det här lacket är mer lila i verkligheten än vad bilderna visar.








Och så kunde jag förstås inte låta bli att få med lite Tussilago, som jag faktiskt har i rabatten precis bredvid huset. Har aldrig varit med om att ha det i rabatten. Känns härligt, våren är definitivt på G.


2 kommentarer:

Emma P sa...

Snyggt men håller med, inte så neonigt. Det ingick ju i en neonkollektion men jag skulle nog säga att de flesta av de lacken är semineon, de behöver definitivt vitt under för att poppa.

marinamake sa...

Emma P! Oh har inte tänkt på att ha vitt under, måste prova! Tja, man är ju inget proffs på det där med naglar precis ... he he.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...