31 mars 2016

Grönt med Urban Decay Electric Palette

Vaknade i morse som om någon dragit en gummislägga i huvudet, sååå himla trött. Förmodligen gårdagens maratonpass på jobbet som gjorde att jag var helt slut. Kändes i hela kroppen. Nåja, jag släpade mig upp till slut och åstadkom en grön sminkning. Började lite senare så det var skönt ändå. Har gröna naglar idag, från OPI, ska se om jag kan åstadkomma bilder på det. Så klart blir då sminket grönt.




Primer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Freak från Urban Decays Electric Palett.
Yttre vrån: Fringe från samma palett, samt duttat i lite Carbon från MAC i yttersta vrån.
Dutt i inre vrån: guldig skugga från E.l.f Eye Transformer palett.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced... nope, gillar den fortfarande inte, fruktansvärd borste.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Bas: Nude Magique Cushion Foundation.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Too Faced Milk Chocolate Soleil Light/Medium.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Powder Blush Full of Joy från MAC.




Läppstift: MAC Retro Matte Collection Recollection.






 De va de hele!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Supercool och snygg sminkning!

Anonym sa...

Wow så snygg combo me like.Då är ju så duktig.Är på väg uppåt dina trakter nu i vår.Undrar om man skulle kunna boka en sminkning på mig?
Kramis Jennie.

marinamake sa...

Kerstin! Tack!

Jennie! Gör inte så mycket sminkningar nu för tiden, svårt att få till det med mina arbetstider.

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...