07 februari 2016

High Drama

Gårdagens smink, jobbarlördag. Så klart måste man ju glittra då. Ett av mina nya glitter, beställde ju tre från BH Cosmetics. Detta är knalligt gult. Färgen kommer fram bättre en det rosa jag skrev om igår. Jag lyckas ju bara inte fånga det på bild. Sen är det ju en duokrom skugga från Make Up Geek. Ser ju ut som en grå och brun på bilden, men det är ju en och samma skugga. De är absolut überläckra, de duokroma skuggorna från Make Up Geek. Har ni möjlighet så beställ några och testa. 






Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitter primer från Sephora.
Concealer: Mineralize Concealer NC20 från MAC.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: m/s Desert från Make Up Store.
Mitt på locket: Karma från Make Up Geek med glitter Starburst (gult glitter) från BH Cosmetics ovanpå.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Steampunk från Make Up Geek.
Under ögat: Steampunk.
Dutt i inre vrån: Guldig skugga från Microshadow trio flash sparkling från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Foundation Primer.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil Light/Medium från Too Faced.
Highlight: Shimmering Facial Whip från E.l.f.
Rouge: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.




Skaffade nyligen två av läppstiften (eller vad jag nu ska kalla dem) från MACs Retro Matte kollektionen. Sååå totalläckra och fullständigt matta. Sitter som berget fick använda remover för att få bort det.  Häromveckan gnällde jag över en läppenna+läppglans kombo som jag gillar men tycker att det blir för mörkt för att använda på jobbet... men jag vet inte jag, detta är nog minst lika mörkt. och jag använde ju detta på jobbet så... får nog revidera min uppfattning där kanske...

Läppenna Nightmoth från MAC.
Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.





Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...