05 februari 2016

Ballerina Pink

Så var det fredag igen då. Som vanligt har jag kört med lite glitter. Syns inte på bilderna men hela den ljusa delen av ögonlocket (inre vrån) glittrar för fullt. Som jag skriver här nedan så har jag tre nya glitter från BH Cosmetics, blev lite besviken på detta, för det blir inte så rosa på ögonlocket som det ser ut i burken. Basen som glittret ligger i är superfint babyrosa, men glitterkornen är mer multifärgade och på locket blir det lite grönglittrigt. Jag ville ju ha rosa... Beställde även ett gult glitter och ett neutralt. Det neutrala, som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. blir exakt samma färg när man applicerar det som det babyrosa. Alltså har jag i princip beställt två burkar med samma färg... Knäppt.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitter primer från Sephora.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet ovan globen: Rosy Pink från BH Cosmetics Think Pink palette.
Inre vrån: Light Pink från samma palett med glitter Ballerina Pink också från BH Cosmetics. Lite besviken på det där glittret, som jag nyligen beställt. ser så tjusigt babyrosa ut i burken men blir inte rosa alls när man pressar på det på ögonlocket. Mera grönglittrigt. 
Mellan mitten av locket och yttre vrån: Cinnabar Rose från samma palette.
Yttre vrån: Cherry Cordial från Too Faced Chocolate Bar palette.
Dutt i inre vrån: från E.l.fs Eye Transformer palett.
Under ögat: svart penna suddad med Cherry Cordial.
Eyeliner: fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel line black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Concealer under ögonen: Mineralize Concealer NC20 från MAC.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Smashbox Artificial Light Diffuse.
Rouge: från BH Cosmetics 10 Color Palette Glamorous Blush.



Läppstift: Soft Matte Lip Cream Prague från NYX.





Jobbar lördag är det i morgon. Kanske provar jag det gula glittret då, vi får se. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...