07 februari 2016

Blåklockor

Ledig söndag... men ingen rast och ro ändå. Upp och hoppa för att skjutsa ena dottern till tåget. Hon ska iväg på praktik i två veckor. Känns konstigt att hon inte ska vara hemma så länge i sträck. Nåja, sen skulle jag ut på andra äventyr, så jag satte på fejset.

Jag var extremt trött när klockan ringde... totalt uppsvullen runt ögonen och på gränsen till huvudvärk. Egentligen inte inspirerad alls att sminka mig. Men som sagt, skulle på ett litet möte, så jag ville piffa mig lite ändå.

Blev inte nöjd alls med detta, kändes tråkigt. De två blå färgerna ihop blev ju sisådär. Men men, det spelar ingen roll om hundra år.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globen: m/s Saga från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Blå skugga från BH Cosmetics Wild&Free palett.
Yttre vrån: Bump In The Night (mörkblå) från Make Up Revolutions Give Them Nightmares Palett.
Under ögat: ljusblå skugga från Wild&Free paletten.
Eyeliner: Superliner Exra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal.





Jaha så var det slut på det roliga, en dags ledighet, går fort som attan, upp och hoppa i morgon igen.

Bäst att krypa till kojs!

Natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...