07 december 2015

Mesmerise Me

Glitter även idag... men inte fullt lika mycket. Nöjde mig med en glittrig vinge på eyelinern. Såå himla trött i morse när klockan ringde. Det syns också på bilderna, mina ögon är plufsigare och påsigare än någonsin. Jag hade inte fantasi till att variera glittrigheten mer än så. Lite körigt att hitta på olika glittriga sminkningar, när jag nu har bestämt mig för att ha en glittrig sminkning varje dag hela december.




Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Över hela locket: Mesmerise Me från H&M.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Glitter på vingen: glitter eyeliner Diamond från Make Up Store.
Mascara: övre fransarna The Rocket från Maybelline samt undre fransarna även Miss Manga Punky (grön) från Loreal.
Dutt i inre vrån: en glittermascara som egentligen är till fransarna, men jag duttade den i inre vrån.Volume Million Lashes Hologram Top Coat från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear perfection foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Highlight Powder från H&M.
Rouge: Sin från Nars.



Mycket röda läppar är det här i bloggen på sistone. Men, det är ju december. Vilken tid på året passar bättre än december att testa sig igenom hela ens lager av röda läppstift. Jag har många, men jag vet inte om det räcker till att ha ett nytt varje dag fram till jul... vi får se, jag kör så länge det räcker.

Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: China Red från Make Up Store.




Lite ihopsnörpt bild... men jag bjuder på den :-)




De va de hele. Sminka lugnt!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg sotning.Läcker nagelfärg.
Kramis.Jennie.

marinamake sa...

Tack tack!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...