15 december 2015

Mera grön glitter...

Har varit hemma idag, bara tagit igen mig och inte gjort något särskilt alls. Surfat runt på diverse sminksidor och YouTube... Gjort en sminkning så klart, mitt sätt att slappna av.

Jag har ju gått in för att göra glittriga sminkningar varje dag i december. Denna är kanske inte så glittrig, egentligen mer skimrig metallisk. Dåliga bilder som vanligt, svårt att fånga på bild. Det glittrar lite så klart i ljuset, men på bild.... naaae. Det här glittret/skimret har jag haft i åratal, och glömt bort. Beställde från BH Cosmetics för säkert fem, sex år sedan om inte längre. Burken är så stor att den skulle räcka två livstider även om jag använde den varje dag. Nåja, nu återupptäckte jag den och testade. Och märkte att den blir ju mer till en ögonskugga än ett glitter på ögonlocket.

Juligt grön är det...



Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Highlight: Grädde från Färg.
Längs brynbenet: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Yttre vrån: Mineral Eyedust Blackstar Green från Makeupcosmetics.
Mitt på locket: Emerald Green Glitter Powder från Coastal Scents.
Dutt i inre vrån: Pigment Sugar Rush från Make Up Store.
Under ögat: Penna Frosty Bamboo från IsaDora med Blackstar Green ovanpå.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Longwear Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Rouge: glömde jag sätta på innan jag fotade. men det blev till slut 



Sen skulle jag ju också testa mig igenom alla mina röda läppstift under december. Vilket jag också gjort. Nu har de börjat sina. Iallafall de riktigt juligt röda. Kvar finns de mer mörktröda och de som är mer åt det vinröda hållet. Jag får fortsätta med dem istället. Så, detta är väl inte så juligt röd, men icke dessdå mindre snyggt för det.

Läppenna: Waterproof lipliner Rouge från BH Cosmetics.
Läpphybrid: Bad Blood från House of Beauty.




Jaha, så ska jag iväg på lite föräldratillsällning i dotterns skola, lite dropinfika mellan 18-19... hade ju hellre suttit kvar i soffan, men ibland så får man ju ställa upp. Dottern uppskattar så klart att man kommer och jag vill ju så klart göra henne glad.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...