14 december 2015

Grönt med glitter

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Redan i morse när jag gjorde mig i ordning för jobbet kände jag att jag inte mådde bra. Kände att jag skakade och liksom vibrerade inombords, i bröstkorgen och armarna, kände lite yrsel och allmän konstig känsla. Huvudvärk hade jag också, har haft hela helgen faktiskt. Nåja jag åkte till jobbet ändå, men kände att jag inte var riktigt med i huvudet, och fick direkt frågan när jag kom till jobbet om jag mådde bra... Började gråta på direkten. Kammade ihop mig och gick ut och jobbade lite i butiken en stund, till slut frågade nästa person hur det stod till och då började jag gråta igen, ute i butiken... Pinsamt! Jag inser att det är nog senaste tidens stressande och massa annat som börjar ta ut sin rätt. Well, jag blev hemskickad och ska stanna hemma ett par dagar och bara ta det lugnt. 

Men innan jag bröt samman så hann jag ju få på mig ytterligare en glittrig sminkning. Som för övrigt har hållit för mina gråtattacker idag ;-)...






Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitterprimer från Sephora.
Highlight: Coconut Shake från Loral.
Längs brynbenet: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: Glittering Eyeduo 08 Holographic från Sephora.
Mitt på locket: Mineral Eyeshadow Powder G04 från IMYS.
Yttre vrån: m/s Ink från Make Up Store samt en dutt Carbon från MAC.
Under ögat: penna Black Swan från MAC med lite Ink ovanpå.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från E.l.f Eye Transformer.
Eyeliner samt kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel Eyeliner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Fit Me Liquid Foundation 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hâle lèger från Yves Rocher.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.




Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: 535 Passion Red från Maybelline (utgången färg).





Well hörrni... nu ska jag sitta och bara ta det lugnt. Men, min rekreation de närmsta dagarna kanske blir.... sminkningar??


2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg sminkning.Älskar din läppfärg.
Krya på dig och må så gott.
Kramis Jennie.

marinamake sa...

Tack tack!

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...