09 oktober 2015

Secret Garden - Make Up Geek

Här kommer fredagssminket. Lite glitter, som vanligt när det är helg. Brukar försöka piffa till det lite med glitter av nåt slag när det ändå går mot helgen. 




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Över rörliga delen av locket: Secret Garden från Make Up Geek.
Eyeliner: Gel Liner Black från Maybelline, använder även den alltid som kajal... sitter som berget.
Under ögat: penna 54 Indigo från IsaDora med Secret Garden ovanpå.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Bryn: Dipbrow Pomade från Anastasia Beverly Hills.
Glitter längs vingen: Northen Lights från Make Up Store.




Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från Isadora.
Bronser: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: Cherry Metal från Make Up Store.



Lip hybrid: Mortisha från House of Beauty.

Jädrans vad detta har suttit bra! Jag var ju lite besviken på den förra färgen jag testade, Pixi Dust, som inte ville täcka eller ens sitta kvar på läpparna. Morfade bort sig på en liten stund. Har beställt ett antal av dessa hybrider och de jag hittills testat har varit bra, förutom Pixie Dust. Men denna färgen... jösses. har suttit som berget hela dagen. Flyter inte ut överhuvudtaget, och en röd färg som jag äääälskar! Otroligt pigmenterad och fin, absolut inte klibbig. Om jag skulle önska mig något av dessa hybrider så vore det väl att de kunde ha en härlig doft av något slag, men de är totalt doftlösa. Jag gillar när det doftar...vanilj eller nåt...




Ha en trevlig helg alla! Jag jobbar i morgon, men sen får jag en liten break tills det är dags på måndag igen.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...