08 oktober 2015

Eat Sleep Makeup Repeat - Make Up Revolution

Har äntligen landat i soffan efter elva och en halv timme på jobbet. Lååång arbetsdag. Sliten i fötter och rygg och trött på att höra min egen röst. pratar ju oavbrutet hela dagarna. Nåja. dagens bilder slänger jag upp här innan jag stupar. Mina blåa eyeliner ser väldigt konstig ut på bilderna. Blixten ljusar upp färgen och det ser verkligen ut som om den sticker ut från ögat, ser lustigt ut. Den är visserligen väldigt blå, men inte så lysande i verkligheten. 

Denna skuggan är från den tredje och sista jag testar från mina paletter jag beställt från Make Up Revolution. Jag har visserligen bara testat ett par skuggor ur varje palett, finns ju många. Men de jag har testat hittills har varit suveräna, väl pigmenterade och lättjobbade. Paletterna innehåller även en del matta och neoniga skuggor. Jag upplever att en del sådana skuggor ibland är svårjobbade, svåra att fästa osv. Har inte testat de som är i dessa paletter, så det återstår att se. Men överhuvudtaget så är jag nöjd med paletterna som dessutom kostade en spottstyver.




Primer: E.l.f Eyelid Primer.
Highlight: Fine China från H&M.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Right Here från Make Up Revolutions Eat Sleep MakeUp Repeat palett.
Under ögat: Pigment Eyeshadow Breezy Blue från E.l.f.
Eyeliner: Longlasting Eyeliner Fancy Blue från Sephora.
Kajal: Gel line Black från Maybelline.
Mascara: Extra Volume Build Up Mascara 05 Royal Blue från IsaDora.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt brynpenna Wet n Wild Brow pencil nr 3.




Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: Deep throat från NARS.



Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: 100% Vamp från Make Up Revolution.




Nya sminkäventyr i morgonbitti, Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...