11 oktober 2015

Drama Queen - Make Up Geek

Mitt lördagssmink kommer här. Hade jobbarlördag, så lite glitter som vanligt när jag jobbar på helgerna. Lite sparkle i tillvaron skadar aldrig! 




Jag försöker fånga glittret, men jag lyckas så klart inte. Ser mer ut som en metallisk rosa skugga, men detta är löst glitter, som ihop med primern i samma burk som glittret, gör att glittret täcker till fullo, som en skugga fast väldigt glittrig.


Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt primer som hör till glittret.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Yttre vrån: Drama Queen från Make Up Geek.
Mitt på locket: Glittering Eye Duo 04. Fuchsia från Sephora. Jag har försökt fånga glittret, men så klart lyckas jag inte.
I inre vrån: Mai Tai från Make Up Geel.
Eyeliner: Gel Liner Violet Black från Loreal.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Under ögat: penna 42 Lavender från IsaDora med Drama Queen ovanpå.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earthpowder nr 51 från Nouba.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Rose diable från Bourjois.



Läppglans: Sparkler Glamour Gloss Violet Vapor från Too Faced.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...