21 september 2015

Ombrekatastrof

Idag tog jag mig äntligen in i badrummet för att göra en sminkning. Ligger fortfarande hemma med förkylning och ont i ena örat. Måste ta mig till en läkare i morgon eftersom jag nu varit hemma mer än en vecka. Men... en sminkning gjorde jag som sagt idag, börjar bli rastlös så något ville jag göra, och en sminkning är ju inte så ansträngande att komma på. 

Jag har en hel del nya produkter, framför allt skuggor, men även lite glitter och eyeliners. En del av dem använde jag idag. Ska se om jag fotar och lägger upp lite här. Mycket från Make Up Store, de säljer sina produkter i de gamla förpackningarna för 50:- styck. Galet billigt, jag gick lös ordentligt.




Bas för skuggorna: Paint Pot Painterly från MAC.
Highlight: Strawberry Bon Bon från Too Faced Chocolate Bar.
Längs brynbenet: S848 Rasberry från Make Up For Ever.
Yttre vrån upp mot brynet och in mot globlinjen: Bitten från Make Up Geek.
Yttre vrån på rörliga delen av locket: m/s Endless från Make Up Store.
Mitt på locket: Sun Kissed från TINte Cosmetics.
Inre vrån: Eye dust 697 Livid Lilac från Sleek.
Under ögat: penna Go Wild från Make Up Store med Endless ovanpå.
Inre nedre vrån: I918 Lavender från Make Up For Ever.
Eyeliner: Cream Eyeliner Plum Purple från E.l.f.
Längs nedre kanten av vingen: Glitter Eyeliner Diamond från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: 100% Pure fruit pigmented water foundation White Peach. Vet inte var denna foundation kommer ifrån, har fått den. Men den är inte alls i min smak, tunn, nästan geléaktigt genomskinlig i formulan, inte täckande alls. Och det gillar jag inte, vill ha så täckande som möjligt. Den är nästan som en färgad dagcreme. Me dont like...
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Champagne Truffle från Too Faced Chocolate Bar.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush.



Jaha... och här kommer min senaste katastrof... Mitt första försök att göra ombre lips. Katastrof. Ser för jävligt ut. Som tröst för mig själv kan jag berätta att det såg betydligt bättre ut i verkligheten, blixten har ljusat upp färgerna så att man ser skarvarna tydligare och den ena läppfärgen syns inte alls. Mitt försök bestod i MACs läppenna Nightmoth som jag målat in en bit på läppen, därefter MACs läppstift Diva över läppennan och ytterligare en bit in på läppen (det är den färgen som inte ens syns på bilden. Längst in på läppen läppstift nr 14 (lite mörkare orange färg) från Nouba. Ser ju ut som om jag använt en läppenna med totalt fel färg till själva läppstiftet och sen dessutom kladdat med läppstiftet. Suck!

Övervägde att inte ens lägga ut bilden, men what the heck... det går ju inte alltid som man vill.





Jaa ni, det går inte alltid som man vill. I allafall så fick jag fördriva tiden lite innan det var dags att inta soffan igen. Både jag och ena dottern sitter och och hostar och snörvlar.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...