21 september 2015

Mera ombrekatastrofer...


Ha ha ha... när vi nu är inne på ombrekatastrofer så kan jag visa mitt tafatta försök att åstadkomma lite ombre på naglarna med. Men döööhhh... hur gör ni?? Alla ni som gör detta och det ser så himla enkelt ut, har kollat tutorials på YouTube och Instagram och lite överallt. Ser ju himla enkelt ut att bara måla lite på en makeupsvamp och sen rulla den över nageln... men näää då, inte när jag ska försöka. 

På tummen har jag gjort det upprepade gånger för att få täckningen, men det blev ju inte ombre, det blev randigt. Hmpf! 

Fyllde på lite rikligare med färg och försökte på pek- och långfinger. Ja, ni ser ju resultatet. 




Jag sket i alltihopa och gav upp, lackade sen naglarna på vanligt sätt... 

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...