18 april 2014

Ra

Gokväll alla... eller snarare gonatt. Snabbt inlägg från mig, klockan är sent och jag borde lägga mig. Lite körigt i kväll. Jag har faktiskt suttit och druckit lite champagne och firat lite. Min mammas man fyller 75 idag så vi skålade lite. Han blev firad i söndags, men idag är ju den rätta dagen så vi knäckte en flaska i kväll. Sen har jag hållit på och packa lite för i morgon tar jag som vanligt barnen och åker till min bror i Uppsala för att fira påsk. Jag hade turen att inte ha jobbarhelg i helgen. Lite flyt ska man ha ibland.

Nåja, eftersom det är påsk så fick jag så klart för mig att blanda in lite gult i sminket. Svår färg, om man frågar mig. Inte min färg. Men lite kul ändå. Min gula har en tendens att förvandlas till lite mer lejongult på ögonlocket. Ser mer knallig gul ut i burken. Lejongult gillar jag inte... Den gula är Ra från Make Up Store och ser snyggare ut i burken än på locket. Well well, det blir som det blev...




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene och guldig (Money Honey) från Sleeks Primer Palett över rörliga delen av locket.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Yttre vrån: c/s Ra från Make Up Store.
Mitt på locket: Choklad från Färg.
Yttre vrån: m/s Pollution från Make Up Store.
Inre vrån: gulguldit glitter från VOV Star Pearl Eye Color 011.
Under ögat: penna Coloricon Black från Wet n Wild med Choklad ovanpå.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.



Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015  Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Blushon Bubble nr 122 från Nouba.
Bronser: Dream Sunglow Dusting Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highligt: Wet n wild Mega Glo Illuminating Powder Catwalk Pink.



Läppenna: 54 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.




Vet inte om detta egentligen blev så påskigt. blev nästan lite murrigt... men ja ja, det spelar ingen roll.

Ni får ha det gott, så hörs vi.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...