16 april 2014

Påsksminkning

Påsken närmar sig med stormsteg. Så i morse tänkte jag att jag skulle göra nåt påskigt. Om det blev det eller inte, får andra bedöma. Men i min värld är dessa färger typiskt påskiga, gul, ljusgrön, rosa och lila. Varför inte kombinera allihopa. Jag har fått kommentarer idag iallafall. Sånt är alltid roligt. Önskar bara att fler tjejer vågade.




Bas för skuggorna: Lumen Beauty Base Eyeshadow Primer och en guldig (Money Honey) från Sleeks Primerpalett över rörliga delen av locket.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Samtliga skuggor: gul, grön och rosa kommer från Coastal Scents 88 Ulra Shimmer Eye Shadow Palette. Ovanpå den gula har jag dessutom pressat på e/d Maize från Make Up Store med pensel fuktad med MACs Fix+.
Yttre vrån: m/s Minimalism från Make Up Store.
Under ögat: penna Purple Attraction från Make Up Store med Minimalism ovanpå.
Inre vrån: orange dutt från samma palett som ovan.
Kajal: Gel Liner Black frånMaybeline.
Eyelinler: Gel Liner Black från Make Up Store.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Poercelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Rouge: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.



Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: Ultra Vinyl Lip Pencil 01 Fuchsia Fever.





Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...