02 april 2014

Nudesminkning


Idag skulle jag till ögonläkaren igen. Tänkte att det var lite pinsamt att komma till farbror ögondoktorn med en rejäl sminkning runt ögonen (som jag ju alltid har) och sen klaga att man har besvär i ögat he he.  Så jag tonade ner mig rejält idag. Försökte se så naturligt ut som möjligt. Så förutom eyelinern (som för övrigt blev da shit) så är jag rätt så blek. 


Faktum är att jag nog faktiskt har precis lika mycket smink runt ögonen som jag alltid har, men mycket ljusare och nude-igare nyanser. Har faktiskt tre skuggor, highlight, en i globlinjen och en mitt på locket. 


Sen har jag förstås hela programmet i ansiktet  med bas, puder, bronzer, rouge, highlight... the lot. Och så tänkte jag att lite läppstift inte skulle skada. Amorous från MAC är det, samma som i gårdagens inlägg. 

Väldigt blek har jag känt mig idag, men som sagt det var för doktorns skull. För övrigt så var det inget alarmerande med mitt öga. Jag är bara extremt torr i ögonen och det ena ögat reagerar värre än det andra. Jag har i princip ingen tårfilm alls, så det är tårsubstitut och salva som gäller för min del. Det ena ögat reagerar mer därför att jag har haft en sjukdom i det ögat för många år sedan vilket gör ögat känsligare. Nu går det ju mot vår och sommar och då blir ju luften automatiskt fuktigare ute, så då ska det väl kanske hjälpa till lite också, vinter och torr inomhusluft gör ju inte saken bättre.

Det tog tre läkarbesök, varav ett på akuten för att konstatera detta, så nu vet jag det och jag kan lugnt sminka vidare i samma takt, det blir ingen skillnad för mina ögon. Förutom att tårarna rinner, ologiskt nog, när ögonen är torra, och följaktligen också sminket... he he.

Så, återkommer i morgon med en sminkning mer ala Marina. 

Ha de, ha de!

Sminka lugnt!



Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...