01 april 2014

Trött i mössan..

Jag vet inte vad som hände i morse... jag glömde typ... allt. Kom till jobbet och upptäckte att jag glömt sätta på mig alla mina "juveler". Klockan, ringar, örhängen, armbandet som jag alltid har på mig osv. Kände mig alldeles "naken". Ja ja, finns ju värre saker som kan hända tänkte jag, ingen fara med det. Så gick det en timme eller två och jag var in på toa på jobbet. Kollar mig i spegeln och upptäcker att jag glömt sätta på mascaran med i morse... ha ha, hur trött får man bli. Jag kan säga att jag hade väldigt svårt att somna igårkväll, så jag var supertrött när jag skulle upp i morse. Om det beror på det eller jag är allmänt vimsig förtäljer inte historien. 

Tja, så här kommer mina mascaralösa bilder ;-)




Jag testar för övrigt en ny eyeliner idag. Min absoluta favoriteyeliner, som är hur bra som helst. Lagom mjuk/hård spets, lagomt flöde, dryg, billig osv har förstås utgått ur sortimentet. Det är Liner Express från Maybelline. VARFÖR är det alltid så? När man har en favorit så försvinner den, naturligtvis... Jag tänkte att jag skulle ge dess ersättare en chans och pröva den med. Den är mer som en tuschpenna och jag gillar inte det. Men ok, så här på första försöket så var det okej, inte lika bra, men okej. Ska testa några dagar till så får vi se vad jag tycker sen.

Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Reflets Verts från Peggy Sage.
I globlinjen: m/s Moonstone från Make Up Store.
Inre vrån: e/d Dreamlike från Make Up Store.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Dutt i inre vrån nertill: Fine Glitter Dust nr 8 från Barry M.
Eyeliner: Master Precise Liquid Eyeliner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Green Metal från Make Up Store med Dark Green ovanpå.
Kajal: Master Kajal Kohl Liner Pitch Black från Maybelline.
och som sagt... ingen mascara ;-)




Bas: 10HR wear perfection foundation clair light 22 naturel från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Rouge: Posh från Make Up Store.



Läppenna: nr 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.



Tja hörrni... det var min trötta dag, funderar faktiskt på att lägga mig redan nu, har svårt att hålla ögonen uppe.. I morgon är det återigen dags för en check av farbror ögondoktorn. Vi får se vad de säger den här gången, mitt öga vill ju inte blir riktigt bra.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...