09 april 2014

Nude-sminkning

Så jag ligger fortfarande här hemma och mår lite pyton. Eller pyton jag vet inte... matt och orkeslös är nog mera ordet. Blir alldeles svett, bara jag går över golvet från ena rummet till det andra. Nån förkylning har inte brutit ut, som jag trodde att den skulle. Det är väl tur i och för sig, men det är nästan jobbigare när det inte händer nåt och man bara går omkring och är så hängig så att man inte orkar nåt i princip. Inte riktigt sjuk, men inte heller frisk. Nåja, jag tog mig samman ändå och gjorde två sminkningar i rask följd innan jag slängde mig i duschen och nu ligger som en zombie i soffan med datorn på magen. 

En lite nude-ig sminkning och en med lite mera drag i. Vi börjar med den i mitt tycke tråkigaste sminkningen... den nude-iga.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Samtliga skuggor: från namnlösa 88-paletten, en ljus highlight, en varmvare ljust brun i globlinjen, en mörkare i yttre vrån och även en liten dutt svart. Den ljusa i inre vrån kommer från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette. Och så har jag tryckt dit lite gnutta glitterskugga från MAC reflects blue pigment från MAC. Reflects Blue kanske inte passade in helt och hållet rent färgmässigt men jag ville få lite mera skimrigt och det var den jag hade att ta till just för stunden. Så... så fick det bli.
Under ögat: penna Dark Chocolate med brun skugga ovanpå.
Eyeliner: Min nya Liner Precise (tror jag den heter) från Maybelline. Deras ersättare för Liner Express som jag tokälskat... världens bästa, men den här nya har jag ännu inte blivit kompis med... ni ser ju själva, blev värsta klumpiga fula vingen. Jag SAKNAR Liner Express!
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.



Glömde visst ta en blundbild här... skitsamma...

Bas: 10HR wear perfection foundation clair light 22 naturel.
Puder: löst puder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Sparkling Glitter Powder Sunkissed från H&M.
Rouge: Avanya Mineral Cosmetics Blush Pink Mink.



Läppstift: Mauve Berry från Make Up Store.
Läppglans: Cyklamen från Face.




Detta satt på i typ... fem minuter. Sen slängde jag mig i duschen.

Det kommer mera...;-)


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...