08 april 2014

Sjuksminkning ;-)

Hello alla! Jag bidde kvar hemma i morse, har känt hela helgen att nåt varit på gång i kroppen, och i morse var jag så matt och slak att jag orkade inte släpa mig iväg till jobbet. Messade chefen vid sju och sen somnade jag om som en gråsten och sov till halvelva i förmiddags... sen har jag bara lallat runt hela dan och inte orkat någonting. Men jag tog mig samman till slut och åstadkom någon sorts sminkning i alla fall. Det blev mest bara kladd, inte nöjd alls och nu har jag tvättat av allt igen.





Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Vanilla från MAC och mitt under högsta punkten på brynet nr 8 Fine Glitter Dust från Barry M. Den sitter även i inre vrån nertill och uppepå det gröna under ögat.
Längs globlinjen: först en svart penna med Carbon från MAC suddat in i den. Strax ovanpå den m/s Sophisticated samt Digit från MAC.
Mitt på locket: en glitterskugga av 10 kronorssorten från någon sån där pryttelaffär med alla möjliga billiga saker... VOV Star Pearl Eye Color 002 . Den är rosa med lila glitter, syns ju inte på bild.
Inre vrån: Extra dimension eyeshadow Opalesse från MAC blandand med MAC Fix+.
Yttre vrån: Lila skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Shadow Palette.
Under ögat: Grön skugga från samma palett som ovan, uppdraget i yttre vrån . Och så lite av skuggan från Barry M ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.

Tja, det blev allt annat än bra... in miljon pryttlar och en enda röra av skuggor.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer:  Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.



Det här läppstiftet är ett riktigt budgetkap, har beställt det från Fyndiq.se , kostade någonstans runt en tjuga och förpackningen ger ett riktigt billigt intryck. Hylsan är sån där hårdplastig totalt oglamorös och ful. Men läppstiftet är helt okej i kvalité, mjukt och krämigt, sitter bra och färgen är i mitt tycke helt underbar, typisk Marinafärg ;-). Något mörkare i verkligheten än på bilden.

Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: namnlös, Janet Luxury Lipstick.




Orkade inte fixa med håret, annars så ser jag väl rätt pigg ut för att vara hemma och vara sjuk...där ser man vad "lite" smink kan göra. Genast efter detta ställde jag mig i duschen, så nu ligger jag här osminkad igen och bara tar det lugnt i sängen.

Ha det gott alla!

Sminka lugnt!



Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...