17 mars 2014

Wet n Wild Petal Pusher

Här kommer lite mer från Wet n Wild... denna gång har jag faktiskt försökt härma en sminkning som Linda Hallberg gjort och lagt upp på YouTube. Jag råkade på ha exakt de skuggor hon använde, så jag försökte härma lite eftersom jag tycket det blev snyggt. Vet inte om ni känner till henne, men det är en MUA jag följt länge, superduktig och absolut någon att se upp till i mina ögon, otroligt proffsig, hon gör de mest otroliga sminkningar, snygga som fasen. Well, här kommer min variant.




Bas för skuggorna: Lumene Eyeshadow Primer.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre och yttre vrån: Mörkt svartlila färg från Wet n Wilds palette Petal Pusher.
Mitt på locket: ljus rosa från samma palett. Ovanpå detta trycket jag dit Lilac Pearl från NYX.
Under ögat: penna Amethyst från Wet n Wild med mörka skuggan ovanpå.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel Liner Black från Maybelline.




Bas: Studio Fix Fluid från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Shading: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: Gentle från MAC.

Läppglans: Dressed to Dazzle, Dazzleglass från MAC.





Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...