17 mars 2014

Wet n Wild och MAC

Halloj alla! Här kommer lite från mig... har haft en ledig dag idag, äntligen! Har jobbat hela helgen, och haft myyycket i butiken, helt slut. Nåja, idag har jag och mellandottern varit iväg och simmat lite... hade tänkt ta en joggingtur, men vaknade till nästan en decimeter nysnö... bläähh! Tappade lusten på att jogga, så det blev simma istället.  Nog om detta, här kommer mitt smink sen nästan en vecka tillbaka... har inte skrivit nåt på en dryg vecka, så nu har jag en massa sparat, så här kommer det...

Den bruna jag använt i inre och yttre vrån i den här sminkningen kommer från Wet n Wilds palett Comfort Zone. Det är en brun som jag inte alls passar i om ni frågar mig, alldeles för rödbrun för min hudton. Men, den har ett turkost skimmer i sig som gör den totalt überläcker, syns inte på bilderna, så jag kan inte låta bli att använda den ändå. Wet n Wild är ett prisvärt märke tycker jag, absolut överkomligt, och valuta för pengarna. Skuggorna är absolut okej pigmenterade för  den pengen, en palett med åtta färger har jag för mig kostar 89 kr. 



Bas för skuggorna: Urban Decay Primer Potion.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Yttre och inre vrån: Brun skugga med turkost skimmer från Wet n Wilds Comfort Zone palett.
Mitt på locket: Lucky In Love Pigment från MAC.
Eyeliner: Sephora Smart Liner.
Under ögat: penna Silver Soil från Make Up Store med brun skugga ovanpå.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel Liner Black från Maybelline.




Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Gentle från MAC.




De var det hele... 

Sminka lugnt!



Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...