04 februari 2014

Grått med Nouba

Jaha hörrni... det här är min sminkning från igår. Såå trött igårmorse när klockan ringde. Vi var ju som ni säkert fattat vid det här laget på en stor fest med jobbet i lördagskväll. Specsavers 10-årsjubileum/kickoff... jag kom i säng halvtre, några glas innan för västen, och upp och jobba på söndagen... jag stupade i säng och sov vid halvtio i söndagskväll. Skulle upp igår och gå på kurs i två dar. Så trots tidig läggning i söndags så var jag himla trött på måndagen... synden straffar sig själv ;-). Nåja, jag har suttit på kurs i två dagar som sagt, har lärt mig hur man lär andra att sätta i och ta ur kontaktlinser, hygien och diverse annat som har med det att göra. Mycket lärorikt och inspirerande. Inte så smart att ha smink på sig på en sån kurs... eftersom andra ska öva sig på att plocka i och ur linser på varandra.. meeen, det finns inget som kan få mig att lämna hemmet en vanlig dag utan att ha smink på mig, tyvärr... sån är jag. Men, det gick bra ändå.... 
 
 

 
Primer: Eye Shadow Primer från Lumene.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Sophisticated från Make Up Store. Detta är nog en av de mest användbara skuggor jag köpt på länge, köpte i höstas... perfekt "övergångs"-färg för min hudton, använder den hela tiden.
Inre vrån: den vita delen av Noubas Double Bubble nr 26 (vit/mörkt grå).
Yttre vrån:  den grå delen av samma som ovan.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 
 


 
Primer: HD High Definition Primer från MUFE.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Nivea Stay Real Blush Secret Rose 05.



 
 
Det va de hele.,..¨

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...