14 november 2013

Rosalila

Hello folks..  har haft en ledig dag idag. Jobbat som en tok ända sen i lördags. I går kväll när jag kom hem satte jag mig i soffan en liten stund för att kolla in tv:n, plötsligt från en minut till en annan hade jag superont i nacken. Strålade liksom ner från nacken ner i musklerna mellan ryggraden och skulderbladet. Nackspärr antar jag... kunde knappt röra mig. Har aldrig haft nackspärr någonsin, men nu var den där. Gick och la mig och sov illa för jag kunde inte ligga som jag ville och vaknade med ont i nacken och huvudet. Suck! Så jag har kämpat hela dan med att få detta att försvinna. Råkade ha muskelavslappnande medicin hemma som jag fått av andra anledningar. Tog dessa piller  och gick en långpromenad för att få lite luft. Har fortfarande ont nu på kvällskvisten men det är lite bättre.
 
Har så klart haft en helt sminkfri dag. Så detta är bilder från igår.
 
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I glolinjen: Bright Fuchsia pigment från MAC.
Inre vrån: m/s Material från Make Up Store.
Mitt på locket: Color Me Crazy från Brite Bird.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin.
Under ögat:penna Purple Violet från Wet n wild med Sharon ovanpå.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Eyeliner: Gel Liner Black från Make Up Store.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo finish Foundation primer.
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Pink Blossom från Isadora.
 

 
Läppglans: har blandat två olika från MAC, har inte namnen här men de är nya, 4-pack ute på marknaden nu. Kommer bilder ....
 
 



de va de hele...

Jag fortsätter vårda min smärtande nacke med en uppvärmd vetekudde, när jag ligger här i sängen...aj aj aj....

Höres!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...